בובה פורטל גיל הזהב
בובה פורטל גיל הזהב
 
 
 

 
הקטן כתב: הקטן כתב הגדל כתב: הגדל כתב
הטבות והנחות "אזרח ותיק"
הומאופתיה, מסעדות, צימרים, רופאי שיניים, רופאים, רפואה אלטרנטיבית
"ספר לסבתא" הומור תורם לבריאות

יוגה לגיל השלישי

10/10/2010 10:16
מאת: מערכת האתר


בהיותה פעילות פיזית עדינה, המשלבת נשימות, הרפיה ושיטות מדיטציה שונות, מטבעה מאוד מתאימה לגיל השלישי

יוגה לגיל השלישי


יוגה לגיל השלישי מאז שיוגה הגיעה למערב החל משנות ה- 50 של המאה העשרים, פותחו שיטות שונות שעונות על צרכיהם של אוכלוסיות מגוונות, כגון יוגה לילדים, יוגה לנשים בהריון, יוגה לגיל השלישי ועוד. במאמר זה אתיחס ליוגה לגיל השלישי. יש חשיבות גדולה לפעילות גופנית בגיל מבוגר, כדי לשמר או לשפר יכולות תנועתיות, זרימת הדם, חוזק עצמות, ולא פחות חשוב – מצב הרוח. כמובן שהפעילות צריכה להיות מותאמת ליכולות והצרכים של אוכלוסיה זו. יוגה, בהיותה פעילות פיזית עדינה, המשלבת נשימות, הרפיה ושיטות מדיטציה שונות, מטבעה מאוד מתאימה לגיל השלישי. אך, אתם בוודאי אומרים לעצמכם, ביוגה יושבים בישיבה מזרחית על הרצפה, עומדים על הראש כמו בן גוריון ועוד כל מיני דברים בלתי אפשריים עבור רוב המבוגרים! ובכן, כאן נכנס עניין ההתאמה לצרכים של האוכולוסיה. יוגה לגיל השלישי מתחלקת ל-2 דרגות: יוגה על מזרונים (כמו ביוגה "רגילה") – יוגה קלה, עם מעט ישיבה מזרחית, תוך שימוש באביזרים כמו כריות או שרפרפים שמקלים על הישיבה. רוב התרגול מתבצע בשכיבה ובעמידה. היתרון של תרגול זה שהוא מאפשר לבצע מגוון רחב של תנוחות (כך נקראים תרגילי יוגה), נותן מענה טוב לאנשים הסובלים מכאבי גב ובעיקר מאפשר למתרגל לחוות הרפיה טובה, בשכיבה על הגב. אמנם, ישנם קשישים רבים שלא מסוגלים לרדת לרצפה, או לדבריהם: "אם ארד לרצפה אין סיכוי שאוכל לקום." עבור אנשים אילו יש אופציה נופסת: יוגה על כיסאות – התרגול מתבצע בישיבה על כיסא ובעמידה (מי שיכול לעמוד). שיעורים אילו מיועדים גם לאנשים עם מגבלות פיזיות. שיעורים אילו מתבססים פחות על תנוחות קלאסיות, ויותר על תנועה איטית שמטרתה להניע את כל המפרקים, כולל עמוד השדרה . בכל שיעור, עמוד השדרה נע בכל ששת הכיוונים האפשריים – כיפוף לפנים ולאחור, כיפוף לצדדים ופיתולים ל-2 הכיוונים. תנועות אילו מסייעות בשמירה על גמישות עמוד השדרה. נושא חשוב אחר הוא תרגול של רצפת האגן שמהווה חלק אינטגרלי מהתרגול. הרבה מהתנועות מוכרות מתחומי התעמלות שונים - אז מה בכל זאת מייחד את שיעור היוגה? קודם כל, הקצב האיטי, שילוב הנשימה תוך כדי תרגול וגם ביצוע תרגילי נשימה מיוחדים והחשוב ביותר – כל תנועה נעשית בתשומת לב לתחושות של הגוף. תשומת הלב מגבירה את המודעות לגוף ועוזרת למתרגל לשמור על עצמו ולתרגל בצורה בטוחה. בנוסף, תשומת הלב לגוף מסיטה את תשומת הלב מהמחשבות, וראה מה הפלא, נוצר שקט בראש (וגם בחדר), מנוחה קצרה מדאגות, מחשבות טורדניות וכד'. מנוחה זו מעניקה תחושת רוגע המשפיעה לטובה על בריאות הגוף והנפש.


הכותבת היא מורה מוסמכת ליוגה שמתמחה ביוגה לגיל השלישי . מלמדת משנת 2002 במועדונים גימלאים, מרכז יום ובתי אבות, וגם בשיעורים פרטניים. אנט אשר 052-4617376





קישורים:
  גיל הזהב
  קניון גיל הזהב
  בית נגיש



הוסף תגובה


תגובות:


 
ראשי  |  הטבות אזרח ותיק  |  כתבות  |  קניון גיל הזהב  |  צור קשר  |  אודות  |  משחקים  |  ספר לסבתא  |  תקנון מפת אתר
דיור מוגן  |  הליכון רולטור  |  מכשירי שמיעה  |  אוזניות אלחוטיות  |  טיטולים  |  כסא גלגלים  |  עוגות יומולדת  |  גיל השלישי  |  אמבולנס פרטי  |  גיל הזהב  |  קניון לבעלי צרכים מיוחדים  |  מניעת החלקה  |  רולטור  |  צוואות וירושות  |  הגיל השלישי  |  קלנועית  |  אלצהיימר  |  בריינספא סדנאות לזכרון  |  בתי אבות  |  גיל הזהב  |  הנחות  |  סיפורי חיים  |  הפקת אירועים  |  טיולי גיל הזהב  |  חיתולים למבוגרים  |  סיעוד  |  קשישים  |  יעוץ  |  לימודי מחשב  |  מוצרי ספיגה  |  שיתופי פעולה  |  אחוזת נוה חוף  |  כסאות רחצה
© כל הזכויות שמורות לבובה bobe ©
חנות בובה מופעלת ע"י מערכת יאללה חנות באינטרנט הקמת חנות באינטרנט