בובה פורטל גיל הזהב
בובה פורטל גיל הזהב
 
 
 

 
הקטן כתב: הקטן כתב הגדל כתב: הגדל כתב
הטבות והנחות "אזרח ותיק"
הומאופתיה, מסעדות, צימרים, רופאי שיניים, רופאים, רפואה אלטרנטיבית
"ספר לסבתא" הומור תורם לבריאות

טיפים לחיים ארוכים ובריאים

17/12/2009 13:34
מאת: מערכת האתר


הרצון לחיות חיים ארוכים ובריאים משותף לכל בני אדם אך לא כולם מוכנים לנקוט בכל הצעדים הדרושים לכך..

טיפים לחיים ארוכים ובריאים

האם אנו מודעים ומה אנו מוכנים לעשות עם גורמי הסיכון על אורך ואיכות החיינו? להלן רשימה תמציתית ומרוכזת של טיפים לבריאות ואריכות חיים. כעת קחו התחייבות. 

כולנו מכירים את גורמי הסיכון לאיכות ולאורך החיים שלנו. בין הגורמים ישנם כאלו הנתונים לשליטתנו (עישון, חוסר פעילות גופנית, מדד מסת גוף, אלכוהול, מזון לא מתאים, מצב סוציו אקונומי, בדידות ועוד) וישנם גורמים שאינם בשליטתנו (גיל, מין, רקע משפחתי, תאונות, דיכאונות ועוד).  אלה ששליטה זו לא באה ליידי ביטוי ועל כן היא תיאורטית בלבד.

נכון, הרצון לחיות חיים ארוכים ובריאים משותף לכל בני אדם אך לא כולם מוכנים לנקוט בכל הצעדים הדרושים לכך. המאמץ וההתמדה הכרוכים בכך והטרדות היומיות המלוות את חיינו גורמים לנו לזנוח את עצמינו ולחיות חיים פחות טובים ואולי אפילו הרבה פחות טובים מאשר הינו חיים לו נקטנו בדרך הבריאה.

לגודל מזלנו אנו בני האדם, משתייכים לזן החי באופן יחסי שנים ארוכות. כל שנותר לנו הוא להעניק את העזרה המינימאלית לגופינו על מנת להאריכם עוד יותר. קראתי היכן שהו שאחד הדברים שקובעים את אריכות החיים בקרב יונקים הוא היחס שבין גודלו של המוח לגודל הגוף. היות ואין ביכולתי להציע לכם דרך להגדיל את המוח או להקטין את הגוף בחרתי לסכם עבורכם בעמודה הימנית את הטיפים העיקריים שאימוצם יאפשרו לכם חיים טובים יותר וארוכים יותר.

ראשית התחייבות

אבל קודם כל בואו נתחיל את השנה החדשה בהצהרה לעצמנו ולמשפחותינו ולכל מי שמוכן לשמוע אותנו: " מהיום אני יעשה כל מה שנדרש לחיות יותר שנים ולשפר את בריאותי ואת איכות חיי". כאן בעלון הזה מצויים הכלים להגשמת הצהרתכם. לא להתעצל.

להלן הטיפים לחיים טובים וארוכים:

מדד מסת הגוף (BMI)

הוא מדד לעודף משקל או להשמנת יתר ומשמש כמנבא של סיכון לחלות במחלת לב וכלי דם ולמוות. לצורך חישובו מחלקים את המשקל שלנו (בקילוגרמים) בגובה (במטרים) בריבוע. תוצאה של 19.5-24.9 היא טובה. תוצאה של 25-29.9  מהווה משקל עודף ומעלה את הסיכון למוות ב 72% . תוצאה של  יותר מ30 מהווה השמנה ומעלה את סיכוי למוות ב161% . תוצאה של מעל 35 מהווה השמנה בסיכון. במקרה זה הסיכון למוות עולה ב244%. המסר: אם מדד מסת גוף שלך גבוהה נסה לגבוה ואם אתה לא מצליח הורד משקל.

 עישון

אין כמעט מחלות ופגעים שלא נקשרים לעישון. אז עם בהארכת חיים ובשיפור איכותם מדובר אז קודם כל הפסיקו לעשן. עובדה מעניינת לגבי עישון. אין עישון בטוח. אפילו סיגריה אחת ביום מעלה את הסיכון למות ב30%. המסר: עשו כל שניתן להפסיק עם החולירע הזאת.
 
אלכוהול

הסיכוי לחלות במספר סוגים של סרטן ( מערכת העיכול, כבד ושד) עולים באופן משמעותי בגין שתיית יתר של אלכוהול. לעומת זאת כמות קטנה של אלכוהול עשויה לגרום לנו טוב. המסר: הגבל עצמך לכוסית אחת ליום. לא יותר.

חשיבה חיובית

לאופטימיות וחשיבה חיובית יש כוח מופלא על בריאותינו ואורך חיינו. כך למשל מסתבר שאנשים שללא קשר למצב בריאותם חושבים שהם בריאים נוטים לחיות יותר מאשר אלו החוששים כל הזמן שבריאותם רופפת. המסר: חשיבה חיובית שקולה להרבה מהטיפים האחרים שאנו מציינים כאן. לעניות דעתי חשיבה חיובית היא חצי ניצחון.

אכילה מגווונתאכילה

למה שאנו אוכלים יש חשיבות עצומה על בריאותינו ואורך חיינו. צמצמו את כמות האוכל המתועש והגדילו את חלקו של המזון מן הטבע. גוונו את אכילתכם. הויטמינים, המינרלים החלבונים, השומנים והפחמימות הנדרשים לתחזוקה בריאה ושוטפת של גופינו צריכים אכילה מגוונת. לכל ירק או פרי את הייחודיות שלו ואת יכולתו למלא אחר צורך שלנו. לגבי פירות המסר לדוגמא:  תפוח, תפוז, ובננה ביום ראשון. קיווי, מלון ומנגו ביום שני וכך הלאה.

שינה

 לשינה או לחוסר שינה יש השפעה גדולה על התפתחות מחלות ופגיעה באיכות חיינו. במצב של חוסר שינה נפגעות אט אט כל מערכות הגוף. אנו חולים יותר עייפים יותר מאבדים מריכוזינו ועוד עוד. המסר: הקפידו על שינה טובה מידי יום (קראו עוד בנושא).

מעמד סוציו אקונומי

לאנשים ממעמד סוציו אקונומי נמוך סיכון גדול יותר למות מבעיות לב, ממחלות סרטן מסוימות (ריאות) ומתאונות דרכים. במידה ואתה משתייך למעמד סוציו אקונומי נמוך עשה אחד מן הדברים הבאים: או הזהר והקפד על כל הכללים האחרים המצוינים כאן או עשה מאמץ לשפר את מצבך הכלכלי. במחשבה שנייה אולי תעשה גם וגם.
 
פעילות גופנית

 אין סוף מחקרים שבים ומאשרים את הנחיצות של פעילות גופנית לאריכות ולאיכות חיים. ולמען האמת לא צריך יותר מידי. אפילו להליכה של 10,000 צעדים ביום יש כבר השפעה מאריכת חיים. המסר: הגוף שלך נועד לזוז לא לשבת על כיסא אז צא לדרך.

המרכז לכירופרקטיקה- מאת ד"ר יצחק בכר – כירופרקטור. D.C. M.Sc





קישורים:
  מקל הליכה
  רולטור
  כסא גלגלים



הוסף תגובה


תגובות:


 
ראשי  |  הטבות אזרח ותיק  |  כתבות  |  קניון גיל הזהב  |  צור קשר  |  אודות  |  משחקים  |  ספר לסבתא  |  תקנון מפת אתר
דיור מוגן  |  הליכון רולטור  |  מכשירי שמיעה  |  אוזניות אלחוטיות  |  טיטולים  |  כסא גלגלים  |  עוגות יומולדת  |  גיל השלישי  |  אמבולנס פרטי  |  גיל הזהב  |  קניון לבעלי צרכים מיוחדים  |  מניעת החלקה  |  רולטור  |  צוואות וירושות  |  הגיל השלישי  |  קלנועית  |  אלצהיימר  |  בריינספא סדנאות לזכרון  |  בתי אבות  |  גיל הזהב  |  הנחות  |  סיפורי חיים  |  הפקת אירועים  |  טיולי גיל הזהב  |  חיתולים למבוגרים  |  סיעוד  |  קשישים  |  יעוץ  |  לימודי מחשב  |  מוצרי ספיגה  |  שיתופי פעולה  |  אחוזת נוה חוף  |  כסאות רחצה
© כל הזכויות שמורות לבובה bobe ©
חנות בובה מופעלת ע"י מערכת יאללה חנות באינטרנט הקמת חנות באינטרנט